آخرین اخبار
کد مطلب: 125030
سيد حسن نصرالله:
حمله موشکي ايران عليه داعش دقيق بود/ ايران حامي اصلي فلسطين است/ آل‎سعود ترسوتر و ضعيف‌تر از آن است که با ايران جنگ کند
تاریخ انتشار : 1396/04/03 08:58:12
نمایش : 1734
دبيرکل حزب الله لبنان اعلام کرد با اشاره به اظهارات وليعهد جديد عربستان درباره کشاندن جنگ به ايران گفت: رژيم سعودي ترسوتر و ضعيف‌تر از آن است که بخواهد عليه ايران جنگ به راه بياندازد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛به نقل از راه دانا؛ «سيد حسن نصرالله» دبيرکل حزب الله لبنان سخنراني خود را در سي و هشتمين سالروز روز جهاني قدس آغاز کرد.

دبيرکل حزب الله در ابتداي سخنراني خود اعلام کرد که بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به برکت ايثارگري‎هاي ملت ايران و برپايي نظام جمهوري اسلامي، امام خميني(ره) آخرين جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهاني قدس اعلام کرد.

وي افزود: آخرين روز جمعه ماه رمضان بهترين روز‌ي است که امام خميني (ره) به عنوان روز جهاني قدس انتخاب کرد، قدس مسئله‌اي است که امروز مسئوليت آن بر عهده همه انسانيت و امت اسلامي است.

نصرالله در ادامه تصريح کرد: از روزي که امام خميني (ره) روز جهاني قدس را اعلام کردند، اين روز با راهپيمايي و مراسم و ساير فعاليت‌ها زنده نگه داشته مي‌شود تا پيام واضحي هر سال براي جهانيان ارسال شود.

وي افزود: پس از ارتحال امام خميني، امام خامنه‌اي اين مسئوليت را تا به امروز ادامه داده است و بدين ترتيب پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران تا به امروز، روز جهاني قدس هر سال احيا مي شود و اين موضوع از قاره اي به قاره ديگر گسترش مي يابد. مواضع رهبري ايران در رابطه با آرمان فلسطين اعتقادي است و ايران براي هميشه از جنبش‌هاي مقاومت در منطقه حمايت خواهد کرد.

دبيرکل حزب الله گفت: يکي از اهداف اصلي حوادث بزرگ و جنگ‌هاي فعلي در سوريه تا عراق، يمن و ليبي اين است که فضاهاي سياسي و مردمي را به نفع دشمن صهيونيستي و با شروط آن و به ضرر ملت فلسطين آماده کند. محور مقاومت براي شکست دادن اين هدف در گذشته تلاش کرده و همچنان تلاش مي‌کند.

نصرالله اعلام کرد که سوريه در محور مقاومت جايگاه مرکزي دارد و از حاميان اصلي جنبش‌هاي مقاومت است و در برابر هرگونه راه کاري که به دنبال از بين بردن آرمان فلسطين باشد، مي‌ايستد. هدف از جنگ يمن سيطره و هيمنه بر اين کشور است.

دبيرکل مقاومت اسلامي لبنان تاکيد کرد که ايران حامي اصلي فلسطين و جنبش هاي مقاومت در منطقه است و اين حمايت‎ها با وجود تحريم هاي اقتصادي، فشارهاي سياسي، توطئه‎ها براي انزواي ايران و تبديل ان به دشمن اصلي به جاي اسرائيل، کشاندن جنگ به داخل ايران به وسيله گروه هاي تروريستي ادامه دارد.

سيد حسن نصرالله افزود: وليعهد جديد عربستان تهديد کرد که جنگ را به داخل ايران مي کشاند و اين اقدام را از طريق تروريست ها و تکفيري ها انجام مي دهد، اما آل سعود ترسوتر و ضعيف تر از آن است که بخواهد عليه ايران جنگ به راه بياندازد.

سيد حسن نصر‌الله گفت: سختي‌ها، محاصره، گرسنگي، قطع برق، بازداشت‌ها، کشتار به بهانه‌هاي واهي، قطع روابط با کرانه باختري، شهرک‌نشيني، يهودي‌سازي قدس، تخريب منازل و غصب اراضي همه‌ اينها با هدف مأيوس کردن ملت فلسطين و رهبران آن بوده تا از هدف اصلي (آزادي فلسطين) منحرف شده و به ناچيز راضي شوند.

وي به جنگ عربستان عليه يمن اشاره کرد و گفت: جنگ عليه يمن چندين علت دارد، اما مهمترين دليل ادامه جنگ اين است که طرف‌هاي کنوني در يمن نمي خواند عربستان بر يمن سيطره يابد، بلکه دولت وحدت ملي و مشارکت همگان را خواستارند، اما عربستان و حاميان آن وجود جريان هاياسلامي يمني و قوميت ملي را نمي خواهند. يمن موقعيت استراتژيک و خيلي مهمي دارد که مهمترين آن باب المندب است. مردم يمن در کنار ملت فلسطين هستند و به همين دليل جنگ عليه يمن را آغاز کردند.

نصرالله افزود: همين ترامپ سال گذشته هنگام تبليغات انتخاباتي گفته بود که اين باراک اوباما و هيلاري کلينتون بودند که داعش را ساختند، عربستان با اشاره آمريکا از آن حمايت مالي کرد و ترکيه نيز تسهيلات را در اين زمينه فراهم کرد.

وي در واکنش به اظهارات برخي‌ها درباره انزواي ايران در جهان گفت: ايران منزوي نشد، بلکه در مقابل تحريم ها ايستاد و قدرت و صنايع خود را افزايش و گسترش داد و به صورت قوي تر در منطقه حاضر شد. ايران با تروريسم مسامحه نخواهد کرد و شديدا به آن پاسخ خواهد داد. جنگ تروريسم با ايران محکوم به شکست است و نتايج عکسي براي آن خواهد داشت. ايران مواضع تروريست ها در ديرالزور سوريه را به دقت هدف حمله موشکي قرار داد. 

نصرالله: اين مقاومت ايران بود که مراکز تصميم‌گيري در جهان را غافلگير کرد، اين محور با مقاومت خود در برابر دشمنان مي‌ايستد، به چالش مي‌کشد و از آرمان اصلي دفاع مي‌کند.

وي گفت: آمريکا فکر مي‌کند که طبيعتا محور مقاومت در برابر جنگ جهاني‌اي که با زشت‌ترين ابزارها و وسايل، ادبيات و عناوين صورت مي‌گيرد، فرو مي‌‌پاشد. ولي اولين دستاورد اين محور از فلسطين گرفته تا لينان، سوريه، عراق، ايران و بحرين همين مقاومت است.

نصرالله افزود: رابطه با مسئله فلسطين دو محور وجود دارد: محور آمريکا و اسرائيل که براي به زانو درآوردن و سرنگوني مقاومت تلاش مي‌کند و محور دوم، محور مقاومت است که از آرمان فلسطين دفاع مي‌کند. گروه ديگري نيز وجود دارد که بي‌‌طرف‌ هستند.

وي گفت: اسرائيل در مقطع کنوني هرگونه مذاکره‌اي را با فلسطيني‌ها رد مي‌کند؛ چرا که به کشورهاي عربي دل خوش کرده است و اين همان نقشه و برنامه آن‌هاست.

دبيرکل مقاومت اسلامي لبنان اظهار داشت: غرب و حاميان آن در درک مقام معظم رهبري ايران و فهم ملت ايراني و نظام جمهوري اسلامي اشتباه مي کنند وبه همين دليل ۴۰ سالي است که متحمل شکست مي شوند. ملت ايران، رهبري آن و همه ايران وقتي که به حاکميت و کرامت آن آسيبي وارد شود، با آن مقابله خواهند کرد. اين ايران است.

دبيرکل حزب‌الله لبنان با تأکيد بر اينکه در نهابت اين ملت فلسطين است که مورد هدف مي‌گيرد به کنفرانس امنيتي هرتزليا و نشست رهبران اسرائيلي اشاره کرد و گفت: آنها اعتقاد دارند که قدس پايتخت ابدي اسرائيل است و فلسطين فقط به «غزه» مختصر مي‌شود و بازگشت حتي يک آواره هم ممنوع است و مرز با اردن نيز بايد براي اسرائيل باشد.

نصرالله در ادامه به بحران‌هاي جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در ليبي جنگ داخلي است، در بحرين معتنرضان به شدت سرکوب مي‌شوند و در عربستان در شهرک العواميه درگيري‌ها و سرکوب‌ها ادامه دارد تا جايي که هم مردم و هم دولت‌هاي منطقه از اين بحران‌ها خسته شده اند و مسأله فلسطين از دائره اهتمام خارج شده است.

سيد حسن نصرالله ضمن ستايش نيروهاي عراقي در نبرد با داعش تأکيد کرد که مردم هشيار ايارن داراي ايمان راسخ هستند و موضوع داعش فقط وابسته به زمان است و در اصل داعش در اين کشور از بين رفته محسوب مي‌شود و تمام اين‌ها براي اسرائيل خبر خوبي نيست.

رهبر مقاومت لبنان درباره سوريه گفت: با عنايت به ايستادگي و مقاومت سوريه خطر تغيير نظام را پشت سر گذاشته و از اين بعد هم از خطر تجزيه با مقاومت عبور خواهد کرد.

سيد حسن نصرالله افزود: موضوع  قدس و فلسطين فراموش نشده و توجه به آن بيشتر خواهد شد. هدف اصلي خارج کردن آرمان فلسطين از معادله بود که به شکست منجر شد. محور مقاومت هر روز قوي‌تر مي‌شود.

دبيرکل حزب الله افزود: ليبرمن مي‌گويد که اسرائيل نه در بهار، نه در تابستان و زمستان به دنبال جنگ نيست. اين سخنان وزير جنگ اسرائيل است، وي به خوبي مي‌داند که جنگ عليه غزه و لبنان پيروزي‌‌اي براي رژيم اسرائيل نخواهد داشت.

وي گفت: وزير جنگ اسرائيل به شکست خود در برابر گروه‌هاي مقاومت اعتراف مي‌کند و مي گويد که از سال 1967 اسرائيل در هيچ جنگي پيروز نشده است. به همين دليل آن‌ها ديروز به اين فکر افتادند که مصر را از محور مقاومت دور کنند و امروز نيز به دنبال نابودي سوريه‌اند تا اسرائيل به پيروزي دست يابد.

نصرالله تاکيد کرد که مقاومت امروز در يمن از لحاظ سياسي، ملي و نظامي قوي بوده و ما در لبنان افتخار مي‌کنيم که يمني‌ها بخشي از محور مقاومت باشند. يمني‌ها 3 سال است که مقاومت حماسه‌ داشته‌اند، با وجود اينکه اين کشور از همه جهات در محاصره اند و امکانات آن‌ها کم است، ولي مقاومت مي‌کنند. ملت يمن با اين همه با مجموعه‌اي از ارتش‌ها مي‌جنگد و اسرائيل در اين جنگ و حملات عليه يمن مشارکت دارد.

سيد حسن نصرالله درباره پيام‌هاي روز قدس و پيروزي‌هاي به دست آمده در ميادين نبرد گفت: مردم فلسطين و تمام کساني که با مسأله فلسطين سر و کار دارند نبايد نااميد بشوند و بدانند که با ثابت قدمي و مقاومت به پيروزي مي‌رسند و مقاومت هرگز صحنه را رها نخواهد کرد.

انتهاي پيام/ن

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس